top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תporatzohar

אז איזה הורים אתם, מגיבים או מובילים?


אני חושבת שאחת הנקודות הכי מבלבלות עבור הורים היא השאלה, איך עוברים מתגובה להובלה.

כשתינוק נולד, באופן טבעי אנחנו בעמדה של תגובה. הוא בוכה ואנחנו מיד מגיבים, מרימים, מערסלים, מאכילים, מרדימים. מה שהוא "מבקש" מיד ניתן לו ולמעשה, הצרכים המיידים שלו הם אלה שמובילים את סדר היום ואת ההתנהלות של ההורים. זה הדבר הנכון, כך בדיוק צריך להיות.

אבל בשלב מסוים המשוואה הזו עתידה להשתנות. שהרי תינוק, פעוט או ילד, לא יכול לשאת על כתפיו את האחריות להוביל את מהלך חייו. לשם כך יש לו הורים. הם בוגרים, יודעים יותר, אחראים ומסוגלים להוביל. זה תפקידם, תפקידנו. זה נורא ברור לנו עקרונית, אבל איך עושים את המעבר הזה מתגובתיות להובלה? ומתי?

זו נקודה שאני פוגשת אצל המון הורים. הבלבול הזה סביב השלב הנכון, והדרך הנכונה, לקחת את ההובלה. לעצור באמצע משחק מהנה ולהגיד- זהו, עכשיו הולכים לישון. או עכשיו עוזבים את הגינה והולכים הביתה. או, עכשיו אוכלים ארוחת ערב ולא ממתק.

הרבה פעמים המפגש הראשון עם הצומת הזה פוגש הורים סביב עניין השינה, פשוט כי על פי רוב זו הזירה הראשונה שמזמנת לנו התמודדות עם הצבת גבולות והובלה לכיוון של סדר והבניה. אם בהתחלה התינוק שלנו אכל כל שעתיים או שלוש בלילה כי זה מה שהוא ביקש, אז בשלב מסוים, נניח כשהוא כבר בן חצי שנה, אנחנו מבינים שזה כבר לא מתאים, לא נכון עבורו. הוא כבר לא צריך לאכול כל כך הרבה בלילה, הקיבה שלו צריכה לנוח ובעצם, הוא גם לא רוצה לאכול כל כך הרבה בלילה, הוא עושה את זה פשוט כי הוא לא מכיר דרך אחרת לחזור לישון כשהוא מתעורר בין מחזורי שינה... וזה המקום של ההורים להוביל. לרכוש ידע, להבין מה אמור לקרות (פחות או יותר, הרי זה לא מאוד אינדיבידואלי) בכל גיל ולהוביל את התינוק שלהם למקום שמתאים ונכון עבורו, בהתאם לגילו ולצרכיו. זה נורא מבלבל, כי אם הוא מבקש לינוק, ולא אניק אותו אלא אעודד אותו לחזור לישון ללא הנקה, אני לא מתעלמת מצרכיו? לא, אני לא. אני מבינה טוב ממנו שמה שהוא זקוק לו זה ללמוד לפתוח פערים בין האכלות בלילה, ללמוד להרגע ולהרדם ללא אכילה, שמה שהוא זקוק לו אלו כלים לשינה טובה ורציפה. לזה הוא זקוק.

ואם בגיל חצי שנה – שנה העניין הוא סביב השינה, אז בהמשך העניין יהיה סביב נושאים אחרים. ממתקים, מסכים, זמן בגינה, הליכה לגן... התוכן משתנה אבל העיקרון זהה. הובלה הורית.

מתלבטים איך עושים את זה?

מוזמנים להתקשר אלי – 054-9578030


5 צפיות0 תגובות
bottom of page